• Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Helloy!

Google Ads, webbanalys och ökad konvertering

Main navigation

  • Vad vi gör
    • Google Ads
    • Webbanalys
    • Konvertering
    • Tagghantering
    • Google Data Studio
    • Health check av Google Ads
  • Case
    • 4sound
    • BlueStep Bank
    • Bravura
    • Better Hockey
  • Blogg
  • Vi på Helloy
  • Kontakta oss
  • 08-400 256 60
You are here: Home / Kundcase / Bravura

Bravura

CITAT FRÅN KUND

”Genom samarbetet med Helloy får vi möjlighet att fatta datadrivna beslut för att optimera våra marknadsföringskanaler. I det här fallet ville vi testa en automatiserad modell för allokering av platsannonser i utvalda kanaler. Genom Helloys förstudie fick vi en gedigen analys och bra beslutsunderlag för nästa steg i projektet.”

Otto Johansson,
CBO/CMO Bravura
kundcase bravura

BAKGRUND

Bravura är en ambitiös utmanare i bemannings- och rekryteringsbranschen. Sedan starten 2008 har de vuxit kraftigt och utsetts till Gasellföretag fyra år i rad (2013-2016). I kommunikationen med kandidater spelar webben en central del.

UTMANING

Bravura lägger en stor del av sin marknadsbudget på digital platsannonsering. Målet är att exponera tjänsterna i de bästa kanalerna på marknaden. De utvärderar respektive kanal baserat på hur många ansökningar de levererat samt hur mycket trafik de driver. Bravura ville bryta ner utvärderingen ytterligare och undersöka möjligheterna att optimera annonseringen utifrån kandidaternas relevans och skapa ett underlag för att optimera marknadsbudgeten.

LÖSNING

För att kunna förstå kandidaternas väg från webb fram till anställning gjordes en koppling mellan Google Analytics och Bravuras CRM-system.

Syftet var att ge en bättre förståelse för vilka kanaler som driver kvalitativa kandidater. Med detta i åtanke konstruerades en modell för att bedöma kandidatkvalitet. Denna data aggregerades sedan till kanalnivå för att kunna göra bedömningen utifrån ett budgetperspektiv.

RESULTAT

  • Värdefulla insikter hur Bravura kan effektivisera annonseringen framöver
  • Flera förbättringsmöjligheter identifierades i kandidaternas ansökningsprocess

FRAMGÅNGSFAKTORER

  • Bra samarbete med Bravuras olika interna funktioner för att säkerställa korrekt tolkning av data
  • Hög kunskap kring Google Analytics och analys

Primary Sidebar

Vadå Helloy?

Vi vill bli din bästa kompis, och är riktigt vassa på Google Ads, webbanalys och konverteringsoptimering.

Läs mer om vilka vi är här!

Footer

Kontakta oss!

08-400 256 60
kontakt@helloy.se

Holländargatan 23
11160 Stockholm

Om Helloy

Vi är experter på datadriven onlinemarknadsföring. Med tjänster inom Google Ads, webbanalys och konverteringsoptimering hjälper vi företag med datadrivna processer för att öka lönsamheten och ligga i framkant inom onlinemarknadsföring. Oavsett utmaning och ambition, ta kontakt med oss – tillsammans överträffar vi era mål!

Nyhetsbrev

Här finns vi också

  • Google+
  • LinkedIn

… Eller om du vill komma på fika