Nu kan vi äntligen gå ut med en spännande nyhet som vi har suttit på ett tag. Vi på Helloy har gått samman med en annan digital marknadsföringsbyrå som heter Be Better Online! Det här kommer ge nya möjligheter för både våra medarbetare och kunder. Be Better Online (BBO) är en digital marknadsföringsbyrå som firar […]
Blogg
Amazon is coming – Intåget på svenska marknaden
Du har säkert hört talas om Jeff Bezos, antingen för att han är världens genom tiderna rikaste människa, eller för att han ligger bakom e-handelsjätten Amazon.com. Företaget som på 25 år gått från att sälja böcker online till att vara världens största e-handelsaktör där du kan beställa produkter som är egenproducerade eller produkter som säljs […]
Google Ads – Lärdomar från 100 Health Checks
De flesta av våra kunder är inkommande förfrågningar eller rekommendationer från befintliga kunder. Ett första steg i den försäljningsprocessen är att vi erbjuder en Health Check av ett Google Ads-konto. Det innebär att vi går igenom ett konto, gör en nulägesanalys, ger förslag på potentiella förbättringar, förutser effekten av dessa förbättringar samt ger en prisbild […]
Winter is coming- Marknadsföringsguide inför Black Friday och Julen
(2018 edition) Då var det dags igen! Denna fantastiska sommar har knappt hunnit lämna oss och vi ska redan börja prata om Black Friday. ”Redan?”, kanske ni tänker då. Absolut, säger jag! Även om jag som privatperson inte ser fram emot kallare och mörkare tider, är mitt professionella jag desto gladare. Vi på Helloy, tillsammans […]
Använd GDPR som ett incitament för att förbättra kundupplevelsen
GDPR innebär nya regler kring hur insamlingen av data får gå till och hur den får lagras. Tröskeln för opt-in och samtycke är högre och dessutom får företag inte lagra alla uppgifter under en längre tid utan att samtycket förnyas. Känner ni som företag stressen? En stor del av kunddatan som företag samlat på sig […]
Satsa på YouTube idag!
Gif:en ovan visar är ett utklipp från “me at the zoo” som var det första klippet som laddades upp på Youtube. Den laddades upp av grundaren Jawed Karim den 23 april 2005. Mycket har hänt sedan dess. YouTube som kanal har växt enormt och idag är det en av de största marknadsföringskanalerna som någonsin existerat. […]
Guide för Telefonmätning med AdWords
via GIPHY Ring, ring, why don’t you give me a call? Idag mäter vi alla typer av konverteringar men det är en typ av konvertering som ofta glöms bort. Det klassiska telefonsamtalet. Det är alltför många som tyvärr inte tänker på att undersöka möjligheterna att mäta telefonsamtal. Anledningarna är oftast: man vet inte att det […]
Analyticsdagarna & Workshop med Helloy
För många av oss står det helt klart att vi måste anamma förändringarna som kommer med digitaliseringen för att överhuvudtaget överleva på marknaden idag, för andra är det fortfarande inte lika självklart. I höstas gjorde vi på Helloy debut på Analyticsdagarna där vi höll i en workshop för nybörjare till verktyget Google Analytics. Efter det […]
Helloy i Lissabon!
I helgen bytte vi Stockholm mot Lissabon. Förutom att turista och äta fantastisk mat såg vi till att lära oss lite. Följande tog jag med mig: Johanna höll en presentation där vi fick lära oss att det nya AdWords-interfacet har kortkommandon som kan hjälpa alla att bli mycket mer effektiv när man optimerar. Henrik pratade […]
Möjligheterna med Google 2018
Vi var på Google för att träffa våra två fantastiska kontaktpersoner. Vi fick mycket uträttat och satte en bra plan för året. Googles annonseringsplattform utvecklas hela tiden. Det görs många uppdateringar och släpps många nya funktioner under 2018. Möjligheterna till att öka lönsamheten har aldrig varit bättre. Det kommer bli ett händelserikt år!